یکشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۰۲:۵۹ ب.ظ


 

به شخصیت امیر قلعه نویی بسیار علاقمند هستم. قلعه نویی را باید یکی از مفاخر فوتبال ایران در عرصه مربیگری دانست.

او از نظر اعتقادی نیز فر دی مومن و مقیّد به سلوک و آداب دینی است. اهل نماز است، حلال و حرام را می شناسد و... بارها از برخی دوستان شنیده ام که سحرهای چهارشنبه او را در حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام و یا مسجد مقدس جمکران دیده اند.

چند ماه پیش، در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم لیگ برتری استقلال و سپاهان که در اصفهان برگزار گردید، تیم استقلال توانست حریف را در خانه شکست دهد. بلافاصله امیر قلعه نویی پس از اتمام مسابقه، میان خبرنگاران رفت و فرصت را برای بیان دلخوری هایی که در سالهای گذشته نسبت به بعضی از اعضای هیئت مدیره باشگاه سپاهان داشت مناسب دید. او تا توانست رجزخوانی کرد و دست به تحقیر تیم حریف زد. امیرخان به این اندازه هم اکتفا نکرد و پا را فراتر از گلیمش نهاد و به حضور برخی از بازنشستگان نظامی در صدر مدیریت باشگاه ها اعتراض تندی کرد. او در ادامه همین مصاحبه جنجالی به زعم خود سعی کرد طرفداران سپاهان را بر ضد مدیریت باشگاه بشوراند. برای همین مدعی شد نظامیان عضو در مدیریت باشگاه سپاهان از عمد به دنبال عدم صدر نشینی این تیم در لیگ هستند تا از شادی های خیابانی حامیان باشگاه پیشگیری کنند!

دیروز وقتی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال، دو تیم استقلال و سپاهان در یک بازی سرنوشت ساز در تهران مقابل هم قرار گرفتند، به پسرم گفتم برنده این مسابقه تیم سپاهان خواهد بود. او از این که می دید پدرش به رغم تعصب روی رنگ آبی چنین ادعایی می کند دچار حیرت شد. تیم سپاهان در این مسابقه توانست در مقابل چشم بیش از شصت هزار طرفدار استقلالی در خانه حریف، این تیم را از ادامه رقابت ها حذف کند. طرفداران سپاهان شب گذشته را به شادی و شعف گذراندند.

برای پسرم توضیح دادم که این سرنوشت همه آدم هایی است که ندای منم منم سر داده و در مقابل بندگان خدا، تکبّر می ورزند. به اقتضای قوانین عالم خلقت، گاه یک پشه ناچیز هم می تواند مأمور باشد تا بینی نخوت نمرود درونمان را به خاک بمالد.

انشالله بازیکنان تیم آبی پایتخت، در رقابت های باشگاهی آسیا، سربلندی ورزش ایران را رقم خواهند زد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۰۹:۲۵ ب.ظ

 

امروز خبر کسالت و ناراحتی قلبی حجت الاسلام ماندگاری را که منجر به جراحی وی گردید در رسانه ها خواندم.

دقایقی پیش با این بزرگوار تماس گرفته و جویای احوال شدم. شکر خدا از سی سی یو خارج شده و مشغول استراحت است٬ گرچه همچنان ملتمس دعای دل پاک فاطمیون است.

انشالله سایه ایشان همواره بر سر خادمین شهدا مستدام باشد. دعا می کنیم به برکت صدیقه طاهره سلام الله علیها و عنایت شهدا هر چه زودتر بهبودی کامل برای ایشان حاصل شده و تا سال های سال توفیق تبیین و ترویج سیرت دلدادگی و آئین رستگاری را داشته باشد.

انشالله زائران کوی نور و شهادت و دلشکستگان خیمه فاطمی٬ این راوی طریقت وصال را از دعای خیر خویش فراموش نخواهند ساخت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاشیه ای پیرامون برگزاری نماز جمعه در امیرکلا

شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹ ب.ظ

 

سه هفته است که شهر امیرکلا شاهد برگزاری نمازجمعه است. با این که پیش از این نمازجمعه در پنج نقطه مختلف شهرستان بابل برگزار گردید اما اقامه نمازجمعه در امیرکلا به دلیل نزدیکی مکان آن با مصلای بابل حاشیه هایی جدی را به همره داشته است. در این خصوص توجه به چند نکته ضروری است:

1-      امیرکلا شهری مذهبی و انقلابی است. حضور علمایی شاخص، شهدایی والامقام و نخبگانی ارزنده در این شهر باعث شده است که امیرکلا همواره افتخاری بزرگ برای مردم شهرستان بابل محسوب شود. ارادت به شهدای امیرکلا این جانب را بر آن داشته تا در هربار سفر به بابل، بی استثنا حداقل یک بار با جمعی از دوستان، شبانه و با پای پیاده به زیارت مزار شهدای دیوکلا و سیدالشهدای آن دیار یعنی سیدعلی اکبر شجاعیان بروم.

2-      شأن مردم متدین و انقلابی این دیار اقتضا می کند توجه بیشتری در خصوص توسعه این شهر و رفع مشکلات مردم آن از سوی مسئولان امر صورت بگیرد. توجه به توسعه امیرکلا تنها وظیفه مسئولان این شهر نبوده و هر یک از بزرگان شهرستان بابل و مازندران که صاحب مقام یا نفوذ کلام است وظیفه دارد برای پیشرفت این شهر تلاش کند. البته باید دقت داشت که بسترسازی برای رشد این شهر با توسل به چه شیوه هایی میسّر خواهد شد. یادم می آید روز تشییع پیکر مرحوم آیت الله روحانی، عده ای با داد و هوار جمع شده بودند و می خواستند به هر قیمتی شده آن مرحوم را در کله بست (از توابع بابلسر) به خاک بسپارند. علت را از یکی از بوقچی های آن جمع سوال کردم. می گفت: دفن این مرحوم در کله بست باعث رفت و آمد مسئولان به آن منطقه گردیده و به تبع آن منجر به پیشرفت و توسعه کله بست خواهد شد! نگرش های سطحی به مقوله توسعه شهری، بیشتر شبیه به یک کار تبلیغاتی می ماند. به طور مثال نوشتن عبارت "امیرشهر" به جای امیرکلا بر روی برخی تابلوهای خیابان این شهر جز مصرف تبلیغاتی و انتخاباتی، نتیجه خاصی در پی نداشته و به هیچ وجه قدمی برای ارتقای تسهیلات و امکانات شهری محسوب نخواهد شد.

3-      شهر امیرکلا هم بالاخره دارای نمازجمعه شد. سایت خبری شهرداری امیرکلا که به طور طبیعی به بازتاب فعالیت های شهرداری و شورای شهر اشتغال داشت با آب و تاب به انعکاس اخبار مربوط به برگزاری نمازجمعه این شهر پرداخت و حتی از انتشار تصاویر مربوط به صرف ناهار در مراسم نمازجمعه هم دریغ نورزید. عنایت ویژه این سایت به اخبار نمازجمعه و نیز توجه به مسئولان پیگیر برگزاری نمازجمعه، نشان می دهد چه کسانی بیشترین دغدغه را در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر، برای برگزاری نمازجمعه در امیرکلا داشته اند.

4-      بر اساس احکام دین، حداقل فاصله مکان دونماز جمعه باید یک فرسخ باشد. جالب آن که این حکم در زمانی بیان شد که پیمودن چنین مسافتی با پای پیاده یا حیوانات چهارپا، لااقل دوسه ساعت به طول می انجامید. این مسئله به خودی خود نشان می دهد که به رغم دشواری طی طریق، اسلام، محور قرار گرفتن نماز جمعه در هر منطقه را به منظور ایجاد اتحاد بین مسلمین یک اصل می دانسته است. با این حال نباید غافل بود که فاصله یک فرسخی بین دو نمازجمعه، تنها شرط ایجاد یک نمازجمعه جدید نیست، که اگر چنین بود در کلان شهرهای کشورمان باید شاهد برگزاری چندین نمازجمعه می بودیم. به طور نمونه در اوایل پیروزی انقلاب، نمازجمعه مستقلی در منطقه جمکران برگزار می شد که با مخالفت قاطبه علما، تعطیل گردید. در شهرستان بابل هم بعضی روستاهای جاده قائمشهر و... بیش از یک فرسخ با محل برگزاری نمازجمعه فاصله دارند. حتی اگر ادعای بسیاری از دوستان مبنی بر غیرشرعی بودن فاصله محل برگزاری نمازجمعه امیرکلا با نمازجمعه بابل و کمتر از یک فرسخ بودن آن را پشت گوش بیندازیم باید توجه داشته باشیم که صرف فاصله یک فرسخی، دلیل کافی برای برگزاری نمازجمعه جدید نخواهد بود.

5-      فلسفه برگزاری نمازجمعه، حفظ وحدت بین مسلمین است. احیای این نعمت بزرگ جامعه اسلامی در جای جای کشور را باید یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست. در این بین نباید به تشکیل نمازهای جمعه از زاویه تکلیف اداری و بیلان کاری نگاه کرد. از آن جا که متن این نوشتار به زودی در اختیار مسئولان عالی رتبه کشوری قرار خواهد گرفت لازم به یادآوری است که صرف تکثّر در برگزاری نمازجمعه، نشان دهنده توفیق و فعالیت سیاستگذاران امر نیست. از این رواست که مقام معظم رهبری تأکید فرموده اند: "انجام هرگونه کاری که منجر به بروز اختلاف بین مومنین و پراکندگی صفوف آنان شود جایز نیست؛ چه رسد به نمازجمعه که از مظاهر وحدت صفوف مسلمانان است." شریفه " وذرواالبیع " نیز به تعبیر بسیاری از اهل تفسیر، نه فقط به ترک معامله کالا که به دوری از هر نوع اقدامی که شائبه تعلقات مادی را داشته باشد اشاره داشته و به مومنین می فهماند که برگزاری نمازجمعه باید از مقاصد مادی و تبلیغاتی و... به دور باشد.

6-      شهرستان بابل هم اکنون به اندازه یک شورای شهر! و بیش از استانی مانند قم دارای امام جمعه است. امید است با تدبیر صاحبان فضل و علمای شهر، از تکه تکه شدن بیش از پیش نمازهای جمعه این شهرستان که چند پاره شدن شکوه و هیمنه مومنین شهر را در پی خواهد داشت پیشگیری شود. راقم این سطور بعید نمی داند با رویکرد تأمل برانگیزی که در خصوص شهرستان بابل – به عنوان شهری که پرجمعیت ترین نماز جمعه را در استان داراست – اتخاذ شده است مدتی بعد شاهد تشکیل نمازجمعه در برخی روستاهای حومه شهرستان نیز باشیم. به عنوان یک طلبه کوچک، از امام جمعه محترم امیرکلا و دیگر ائمه جمعه این شهرستان انتظار دارم با تقویت انسجام بین روحانیت این دیار، وضعیت پیش آمده را به یک فرصت برای اتحاد بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های متعدد شهرستان به منظور ارتقای سطح معنوی و فرهنگی حاکم بر فضای این شهرستان انقلابی که الحق دارالمومنین لقب گرفته است تبدیل نموده و با هوشیاری کامل از سوءاستفاده فرصت طلبان جلوگیری نمایند.   

 

مراسم استقبال و معارفه امام جمعه محترم امیرکلا (سایت شهرداری امیرکلا)


  • سیدحمید مشتاقی نیا

یاد باد آن روزگاران

جمعه, ۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵ ق.ظ


 

دستورالعمل امام خمینی ( ره ) برای خودسازی

۱- نمازهای پنج‌گانه را در پنج وقت بخوانید. نماز شب را حتماً بپادارید.

۲- روزهای دوشنبه و پنج شنبه را حتی‌المقدور روزه بگیرید.

۳- اوقات خواب را کم کرده و بیشتر قرآن بخوانید.

۴- برای عهد و پیمان اهمیت فوق‌العاده قائل شوید.

۵- به تهی‌دستان انفاق کنید.

۶- از مواضع تهمت دوری نمایید.

۷- در مجالس پرخرج و باشکوه شرکت نکرده و خود نیز چنین مجالسی نداشته باشید.

۸- لباس ساده بپوشید.

۹- زیاد صحبت نکنید. دعاها را زیاد بخوانید. خصوصاً دعای روز سه شنبه را.

۱۰- ورزش کنید.

۱۱- بیشتر مطالعه کنید.

۱۲- دانش‌های فنی را بیاموزید.

۱۳- دانش تجوید و عربی را بیاموزید و در هر زمینه‌ای هوشیار باشید.

۱۴- کار نیک خود را فراموش کنید. گناهان گذشته را به یاد آورید.

۱۵- از نظر مادی به تهیدستان و از نظر معنوی به اولیاء‌الله بنگرید.

۱۶- از اخبار روز دنیا و مربوط به مسلمین با اطلاع شوید.

 

در سال های دفاع مقدس٬ این دستور‌العمل به طور وسیعی در نمازهای جمعه هر هفته توزیع می‌شده و همراه بسیاری از شهدا و رزمندگان بوده است، البته این دستور‌العمل، در مجموعه کتاب‌های “صحیفۀ نور” نیامده است. در آن سال‌ها این دستور‌العمل با این توضیح منتشر می‌شد که امام در پاسخ به درخواست “انجمن اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی هند و شبه قاره” این برنامه شانزده‌گانه را یاد آور شده‌اند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کاش آقای مدیرکل استعفا می داد!

دوشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۲، ۰۲:۱۲ ب.ظ


 

گاهی وقت ها آدم می ماند درباره حوادثی که در لوای انقلاب و اسلام رخ می دهد چه واکنشی نشان دهد.

نمی دانم چرا تا حرف از فرهنگ و سنت به میان می آید بعضی مسئولان به سرعت یاد بزن و برقص می افتند؟!

نمی دانم چرا پس از گذشت سه دهه از عمر انقلاب، هنوز هم در حالی که بچه های حزب الله برای پی گرفتن یک کار فرهنگی و ارزشی با ده ها مانع و پیچ و خم دست و پنجه نرم می کنند بودجه های بیت المال به راحتی خرج فعالیت هایی می شود که سنخیت آن با دین و سیاق شریعت از اساس محل اشکال است؟

از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه گذشته جشنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی! استان مازندران که اتفاقاً مدیرکل آن یک برادر بزرگوار روحانی است در فرهنگسرای نیاوران تهران با عنوان هفته فرهنگ و هنر مازندران برگزار شد که متأسفانه توأم با حرکت های موزون و قر و نیم قرهای پایین تنه نوامیس استانمان در مقابل پوزخند بالاشهری های پایتخت بود. اسم آن را هم گذاشتند رقص محلی و سنتی مردم فرهیخته استان مازندران!

تصویری که دربالا می بینید عکسی از صحنه رقص به اصطلاح محلی آقایان مازندرانی است که از دامن به عنوان یک لباس محلی مردانه! استفاده کرده اند. فیلم مربوط به رقص خانم ها هم در اختیار بنده قرار دارد که در صورت تمایل مسئولان امر برای پیگیری در اختیارشان قرار خواهد گرفت. دوستانی هم که به این جانب دسترسی ندارند در بابل می توانند از حسین آقای منصف این تصاویر و فیلم ها را تهیه نمایند.

درد و گله اصلی ما این جاست که همه این هزینه ها در پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد و میرکل روحانی این اداره بارها در مصاحبه های متعدد دم از احیای یاد و سیرت شهدا می زند. وقتی سخن از حاکمیت شیعه در طبرستان و ولایتمداری تاریخی مردم این سامان به حاشیه برود و در عوض با ارائه چنین نمایش های حقیرانه ای درصدد معرفی چهره فرهنگی دیارمان باشیم نباید از پدیدآمدن سیل هجویات در تمسخر غیرت مردم شمال کشور تعجب کنیم.

کاش آقای مدیرکل به خودش جرأت می داد و به خاطر این رفتار خلاف غیرت برخی معاونانش از ادامه تصدی بر این نهاد فرهنگی استعفا می کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یازهرا

یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۲، ۰۵:۱۷ ب.ظ

 

شهید حسن ورزنده

تولد: قم، 18/1/1341

شهادت: ارتفاعات کله‌قندی، 12/5/1362، عملیات والفجر 3

مزار: گلزار شهدای شیخان قم

ارتفاعات کله‌قندی از اهمیت خاصی برخوردار بود. این نقطه، جزو اولین مناطقی بود که دشمن، پس از تهاجم خود به تصرف آن می‌اندیشید. عراقی‌ها با اشغال ارتفاعات کله‌قندی به راحتی می‌توانستند بر راه‌های مواصلاتی شهر مهران، مسلط گردیده و علاوه بر تهدید مناطق مختلف شهر، تحرکات نظامی رزمندگان اسلام را زیر نظر بگیرند.

در جریان عملیات والفجر سه، شهر مهران و ارتفاعات قلاویزان توسط نیروهای ایران آزاد گردید، اما دشمن با استقرار بر ارتفاعات کله‌قندی به هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی از آن و از دست دادن این نقطه استراتژیک نبود. بخش‌هایی از مسیر نیز مین‌گذاری شده بود و هر بار که تخریب‌چی‌ها قصد پاک‌سازی میادین مین را داشتند، هدف گلوله‌های ارتش بعث قرار می‌گرفتند.

پیروزی نهایی و قطعی عملیات در گرو آزادسازی ارتفاعات کله‌قندی بود، اما تسلط ارتش دشمن بر این منطقه، مانع دستیابی رزمندگان اسلام به آن می‌گردید. حملات نیروهای ایرانی به همین دلیل ناکام می‌ماند. چند شب به همین منوال گذشت. یک شب وقتی نیروهای ایران، حمله دیگری را برای بازپس‌گیری این ارتفاعات آغاز کردند و دوباره کار گره خورد، ناگهان حسن ورزنده از جا برخاست و با صلابتی مثال‌زدنی، رو به همرزمانش فریاد زد: خداحافظ!

حسن، یازهراگویان به میدان مین پرید و تا آخر مسیر را غلت زد. شهادت حماسی حسن باعث شد معبری برای عبور رزمندگان اسلام باز شود. همان شب به برکت خون پاک او، ارتفاعات کله‌قندی به دست مردان دلیر جبهه اسلام آزاد شد.

 راوی: سردار جهروتی‌زاده، کتاب چهل حماسه نوشته مهدی قربانی


  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک وبلاگ خوب

یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳ ب.ظ

هر از گاه وقتی با یک وبلاگ خوب و ارزشی آشنا می شوم با معرفی آن در این وبلاگ سعی می کنم تا خوانندگان اشک آتش را به مطالعه مطالب آن ترغیب کنم.

اخیراً با یک وبلاگ ولایی و انقلابی آشنا شده ام که نویسنده ناشناس این وبلاگ کوشیده است با گرداوری مطالب داغ انقلابی به خصوص پیرامون فعالیت عدالتخواهان به سهم خود گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ عدالت طلبی بردارد.

از خوانندگان عزیز اشک آتش تقاضا می کنم حتماً سری به این وبلاگ بزنند. مطمئن هستم پشیمان نخواهند شد:

http://v-e110.blogfa.com/

  • سیدحمید مشتاقی نیا

گفتمان سوم تیر را زیر پا له می کنیم!

یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ق.ظ

چندی پیش یکی از مسئولان به ظاهر غیرسیاسی در سخنرانی خود تأکید کرد فتنه بعدی را کسانی رقم خواهند زد که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار عدالت و ولایت به میدان می آیند! اندکی بعد یک روحانی مسئول نیز اعلام کرد فتنه بعد را کسانی دامن می زنند که شعار حمایت از مستضعفان را سرخواهند داد!

در این خصوص توجه به چند نکته خالی از لطف نیست:

1-      از سال 88 تاکنون عده ای همواره کوشیده اند بر مبنای هوش ذاتی! خود به طالع بینی در خصوص فتنه های بعدی دست زده و تلاش کنند خود را در این زمینه یک قدم جلوتر از سایر تحلیلگران نشان دهند. جالب این جاست برخی از این پیشگویی ها از سوی کسانی صورت می گیرد که مدت ها از درک فتنه ای که در سال88 رخ داد عاجز مانده بودند.

2-      یک نفر نیست به این حضرات بگوید بالاخره چهره های سیاسی چه نوع شعاری را باید برای انتخابات درنظر بگیرند؟ اگر شعارها حال و هوای امروزی داشته باشد و دم از آزادی و... زده شود کاندیداها متهم به غربگرایی می شوند. اگر کاندیدایی دم از ولایت و عدالت و... بزند متهم به فتنه گری خواهد شد. بالاخره تکلیف شعارهای انتخاباتی را چه کسی باید مشخص کند؟!

3-      شکی نیست بسیاری از این پیشگویی ها تنها با هدف انتقام گیری و به انزوا کشاندن رقبای سیاسی صورت می گیرد. افرادی که ادعاهای فوق را مطرح کرده اند از وابستگان و عقبه های یک جناح مدعی اصولگرایی هستند. مسلم است که رقیب سنتی این طیف، یعنی اصلاح طلبان با چنین شعارهایی به میدان نخواهند آمد. طیف مورد حمایت دولت هم برفرض حضور مستقل در انتخابات با شعارهای بهاری به تبلیغ چهره مورد قبول خود خواهند پرداخت. با این وصف، تنها یک گروه می ماند که به احتمال قریب به یقین با شعارهای محوری انقلاب اسلامی یعنی عدالت طلبی، ولایت مداری و حمایت از مستضعفان به عرصه رقابت ها قدم خواهد نهاد. این رقیب جدی طیف سنتی اصولگرا گروهی نیست جز جبهه پایداری که از زمان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تاکنون اشتیاقی برای فرمانبرداری از پدرخوانده های اصولگرایی نشان نداده است.

4-      جبهه پایداری خود را به گفتمان سوم تیر متعهد می داند، گفتمانی که از دل آن دولت مکتبی فرزند ملت برخواست و بلایی بر سر دشمنان انقلاب درآورد که تا سال های سال آن را از یاد نخواهند برد. جبهه پایداری اگر چه نسبت به برخی اطرافیان رئیس جمهور انتقاداتی دارد اما همواره کوشیده است نقدهایی به نسبت معتدل و مستدل از عملکرد دولت ارائه داده و بر سیاق نگرش رهبری معظم انقلاب، نکات برجسته دولت را نیز بازگو نماید، شیوه ای که هیچ گاه بر مذاق طیف سنتی اصولگرا خوش نیامده است. گفتمان سوم تیر به معنای احیای شعائر اصیل انقلاب به خصوص حمایت از مستضعفان است. نکته جالب این جاست که امسال سوم تیر با نیمه شعبان مصادف شده است. نیمه شعبان یادآور وعده الهی مبنی بر حاکمیت مستضعفان بر پهنه گیتی است. سیاست پیشگان طیف سنتی اصولگرا به خوبی می دانند که چنین تقارن مبارکی چه فرصت تبلیغاتی بزرگ و استراتژیکی را در اختیار رقیب سرسخت آنان یعنی پرچمداران گفتمان سوم تیر قرار خواهد داد. از این رو درصدد هستند با پیش دستی زیرکانه بکوشند از هم اکنون با لوث ساختن این شعار، حامیان مستضعفان را فتنه گر خوانده و مجال ترویج این گفتمان را سلب نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دروغ یا واقعیت؟!

شنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۲، ۰۷:۵۴ ق.ظ


 

این اطلاعیه اواخر اسفند گذشته در چهارراه شهدای قم که پر رفت و آمدترین خیابان این شهر است نصب شده بود. تصویر آن را یکی از اساتید دروس خارج فقه در اختیار حقیر قرار داد.

راستش من باور نمی کنم آن چه در اعلامیه آمده صحت داشته باشد. لااقل در شهر قم اگر واقعا کسی وجود داشته باشد که با چنین نیاز مبرمی دست به گریبان باشد حتی اگر نتواند از طرف نهادهای حمایتی کارش را حل کند از طریق بیوت مراجع و موسسات خیریه متعدد این شهر بالاخره خواهد توانست بار اصلی فشارها را از دوش خودش بردارد. امیدوارم برداشت من صحیح باشد؛ اما خدای ناکرده اگر چنین فردی با چنین نیازی در اطراف ما وجود داشته باشد و از آن بی خبر باشیم خدا به ما رحم کند.

از آن جا که این اطلاعیه خیلی زود ناپدید شد باز هم دلم را خوش می کنم که انشالله جایی پیدا شده و صحت و سقم این ادعا را بررسی کرده است. انشالله

  • سیدحمید مشتاقی نیا

برسد به دست دکتر علی لاریجانی!

جمعه, ۲ فروردین ۱۳۹۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ


 

بسم الله "الرحمن الرحیم"

جناب آقای دکتر علی لاریجانی سلام علیکم

در خصوص مسائل تلخ پیش آمده در سخنرانی شما در 22 بهمن سال نود و یک چند نکته وجود دارد که بیان آن را لااقل برای ثبت در تاریخ به جا می دانم:

1-راقم این سطور به عنوان طلبه ای کوچک در حوزه علمیه قم و منتقد جدی شما شاید نخستین وبلاگ نویسی بود که بلافاصله پس از حرکت اشتباه برخی دوستان در جریان راهپیمایی 22 بهمن قم این اقدام را محکوم کرده و آن را خلاف اخلاق اسلامی برشمرد. طبیعی است در فضای آزاد جمهوری اسلامی، ظرفیت های موجود سیاسی، امکان نقد منطقی افراد و گروه ها را ایجاد نموده و بنابراین برای اعلام نظر به مسئولان، نیازی به استفاده از ابزارهای غیرمعمول وجود ندارد.

2-متأسفانه آن چه در سال های اخیر پیرامون نام و مقام شما شکل گرفته این ذهنیت را در بسیاری از منتقدانتان ایجاد نموده که دکتر علی لاریجانی، خط قرمز همه کسانی است که به واسطه فیش حقوقی شان، خود را ولی نعمت اصلی این انقلاب برمی شمارند. این حساسیت کم نظیر - که تنها نمونه تاریخی آن در طول انقلاب اسلامی را می توان در دوره حاکمیت دولت سازندگی و بر روی اسم و رسم خاندان ریاست وقت آن مثال زد- گاه منجر به برخوردهای غیرمتعارف بابرخی منتقدان حضرتعالی و بستگانتان گردیده است. سعید ذاکری نویسنده صفحه سیاسی نشریه نه دی به خاطر نقد شما به طور ناگهانی دستگیر شد و حدود ده روز را بدون محاکمه در بازداشت گذراند. محمدحسن روزی طلب، فرزند شهیدی است که شما و برادرانتان را به غلط، دیکتاتور خواند. او نیز برخلاف روالی که در خصوص هتاکان به رقبای سیاسی شما معمول است به سه ماه زندان محکوم گردید. سایت های خبری تحلیلی 598 ، بی باک و... که وابسته به جامعه ارزشی انقلاب هستند در پی نقد شما برای مدت زمانی قابل توجه، فیلتر شدند. برخی وبلاگ نویس های منتقد شما نیز گاه و بیگاه به مراجع قضایی احضار شده و مورد سرزنش قرار گرفتند... به نظر می رسد چنین برخوردهایی که منافی با فضای آزاد رسانه ای است خواه ناخواه زمینه ساز بروز حرکت هایی غیرمنطقی است که نمونه دردآور آن در 22 بهمن سال گذشته نصیب شما نیز گردید. نباید گذاشت قلم، به لنگه کفش و مهر و... تبدیل شود!

3-در جریان واقعه رخ داده اخیر، تعداد احضارشدگان به مراجع امنیتی و قضایی که هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند بیشتر از اعداد و ارقامی است که در رسانه ها بازتاب داشته است. این برخوردها در حالی است که وزیر محترم اطلاعات، فرمانده محترم نیروی انتظامی و بسیاری دیگر از مسئولان امنیتی در گزارش های علنی و غیرعلنی خود از واقعه مذکور، تأکید کرده اند این حادثه نه از سوی گروه و افرادی خاص که در واقع یک حرکت عمومی و البته اشتباه از سوی جماعت حاضر در مراسم بود. به رغم ثبت این گزارشات موثق در پرونده تاریخ انقلاب، متأسفانه هزینه های انسانی و مالی فراوانی از سوی اطرافیان شما در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری این رخداد و برخورد با مسببان آن صورت گرفته که اگر شمه ای از آن برای حوادث تلخ دیگری مانند شهادت بسیجی مظلوم، حسین غلام کبیری و... در طول فتنه شوم88 صورت می گرفت جایگاه شما و اطرافیانتان در دل امت حزب الله ماندگار می گردید. از این طلبه کوچک حوزه بپذیرید که اغلب دستگیرشدگان حادثه اخیر قم، بچه بسیجی ها و طلبه های کم سن و سال و مخلصی هستند که بدون اطلاع قبلی از حادثه ای که اتفاق افتاد تنها بنابر تشخیص اشتباه خود، تکلیف را در سردادن شعار و برهم زدن سخنرانی شما دانستند.

4-نامه تاریخی حضرتعالی به مقام معظم رهبری و عذرخواهی علنی از محضر شریف ایشان در خصوص واقعه تلخ یک شنبه معروف در مجلس شورای اسلامی، حرکتی بسیار زیبا و متواضعانه بود که امید است الگویی برای همه دوست داران ولایت قرار بگیرد. بیایید در روزهای خجسته بهار92 هر آن چه که بر اساس یک تشخیص اشتباه از سوی برخی دوستان انقلاب بر شما گذشت را به فراموشی سپرده و در یک اقدام بزرگوارانه دیگر، واسطه خیری شوید تا این تعداد بچه های پاک انقلاب نیز دچار سرخوردگی نشده و انشالله با درس آموزی از بزرگ منشی شما تا آخر عمر قدردان و ارادتمند مسئولان نظام اسلامی باقی بمانند. این روزها در آستانه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار داریم. شما خود بهتر می دانید که سفارش بزرگان ما زیارت بارگاه ملکوتی فاطمه معصومه سلام الله علیها به نیابت از مادر بی مزارشان می باشد. به برکت کرامت بانوی آفتاب، و به حرمت فاطمه ثانی، همجواران آن حضرت را مرهون محبت خویش نمائید.

والسلام علی عبادلله الصالحین